Corona-virus update

Deze update wordt elke dag geactualiseerd

Wat zijn de gevolgen voor bloemisten? En hoe gaat Bloomer met deze situatie om?

Vanwege het Corona virus heeft iedereen veel vragen. Wat gaat dit betekenen voor mijn winkel, mijn personeel, mijn voorraden etc? Bloomer heeft zeker niet alle antwoorden. Maar we proberen je middels deze actuele update dagelijks te informeren!
Laatste update: woensdag 18 maart 12:05 uur

Wijzigingen Belgie

  • Woensdag  18 maart 2020, 09:55 uur
    Bloomer heeft in overleg met Belgische floristen besloten geen leveringen meer uit te rijden in België. Vanavond wordt er voor de laatste maal geleverd. Daarna tot nadere berichtgeving, helaas niet meer. Bloomer biedt wel de gelegenheid te bestellen, maar elke levering dient na vannacht te worden afgehaald op het hoofdkantoor van Bloomer in Naaldwijk, Nederland.LET OP, dit geldt alleen voor Belgische klanten. Nederlandse en Duitse winkels krijgen hun bestellingen gewoon nog uitgeleverd.Hoe gaat dat in zijn werk?
    Geef als Belgische klant bij onze klantenservice aan als je jouw bestelling wilt komen afhalen. Zij plannen in overleg met jullie een pick-up moment in. Zo kun je toch rouwwerk en ander bloemwerk maken indien nodig. We blijven de support leveren die een ieder nu zo hard nodig heeft!Neem gerust contact met ons op als je vragen hebt over je bestelling.

Positief blijven, het kan!

  • Maandag 18 maart 2020, 09:55 uur
    De sector krijgt het voor zijn kiezen. Enorm hard ook. Gelukkig zijn er ook veel positieve acties die hartverwarmend zijn. Een crisis als dit brengt enorme zorgen met zich mee, onduidelijkheid en vervelende berichten, maar haalt ook het mooiste en warmste in de mens naar boven!
  • Blijf op de hoogte van positief nieuws om je heen.
  • Veel mensen initiëren warme acties, waaronder wijzelf. Bekijk deze korte video.
  • Deel je foto’s van blije mensen of van bloemen uit je winkel, klanten etc, via de #flowerpower #keepbuyingflowers #bloomerflowers en mail ze naar [email protected] zij maken een geweldige collage voor de internationale pers, om te laten zien wat bloemen & planten in deze moeilijke tijd kunnen betekenen!
  • Blijf vooral gezond en let op iedereen om je heen. Samen komen we eruit! #togetherwestaystrong

Algemeen bericht

  • Maandag 18 maart 2020, 09:55 uur
    Een concrete vraag waar veel winkeliers mee kampen. Bloomer blijft tot nader order leveren zoals jullie gewend zijn, behalve in Belgie. Hier stopt Bloomer de leveringen na de nacht van 18 maart. Belgische floristen kunnen wel bestellen, maar dienen hun orders af te halen op het hoofdkantoor in Naaldwijk.We proberen onze kwekers waarmee we direct werken zo goed mogelijk te helpen. Ook zij gaan door een hele zware periode. Dagelijks draait meer dan 50% van de aanvoer door (wordt vernietigd) en levert de kwekers dus €0,00 op. Dit kost de sector gemiddeld zo’n €35 miljoen per dag.Bloomer hanteert de afspraken met kwekers en probeert zo’n goed mogelijke prijs te bepalen voor het product. Het assortiment zal mogelijk anders zijn dan normaal. Zolang Royal Flora Holland (waar we ook via inkopen) nog geen maatregelen aankondigt, blijven we ook hier onze producten betrekken. Houd deze pagina in de gaten voor updates!

100% veilige leveringen

  • Maandag 16 maart 2020, 11:51 uur
    Bloomer levert in de nacht bestelling uit. De winkels zijn dan niet bemand, waardoor onze chauffeur de enige persoon in de winkel is. Vanaf afgelopen vrijdag dragen onze chauffeurs handschoenen, puur voor de veiligheid. Eventuele virussen overleven niet op plantmateriaal en verpakkkingen er is amper kans op besmetting. Daarnaast staan onze producten gekoeld en zijn ze in karton verpakt, daardoor krijgt een eventueel virus minimale kans zich te verspreiden én te overleven.

Inkopen, wat heb ik nodig?

  • Maandag 16 maart 2020, 08:00 uur
    Een erg moelijke vraag. Wij horen van veel mensen (ook consumenten en bloemisten) dat zij hun winkel aanpassen op de situatie. Veel bloemisten leveren alle bestellingen uit en verzinnen acties om de klanten tóch aan zich te binden. We snappen dat voorraad een risico is, en dat je per dag wilt bekijken wat je nodig hebt. Bloomer levert gewoon de 3 levermomenten uit. Omdat wij geen minium hoeveelheid hanteren, kun je ook nu juist die kleinere bestelling plaatsen. De bijkomende kosten zijn nihil, omdat de bloemenprijzen historisch laag zijn. De commissie die je betaalt, neemt dus verhoudingsgewijs ook extreem af. We houden je op de hoogte over ontwikkelingen.

Zakelijke en economische gevolgen

  • Maandag 16 maart 2020, 10:06 uur
    We adviseren bloemisten zich te wenden tot de informatie die de VBW heeft gecommuniceerd. Zij zijn de expert op het vlak van bloemisten en hun onderneming. Bloomer ondersteunt zo goed als mogelijk de bloemisten op het gebied van hun inkopen, maar laat het graag over aan de experts op het vlak van bedrijfsvoering. Hier, op de speciale pagina van de VBW kun je alles terug lezen over werktijdverkorting, vergunningen en hoe je financieel gezien de beste beslissingen kunt maken.

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor de BloomerPost en blijf op de hoogte van onze acties, de mooiste exclusieve bloemen, handige tips en andere Bloomer nieuwtjes!