Vragen en antwoorden
Algemene vragen
Je kan op verschillende manieren in contact met ons komen. Namelijk zo:
- App ons
+31 174-637400
Uitsluitend via WhatsApp. Maandag t/m vrijdag: 08:00 u – 17:30 u. Zaterdag: 09:00 u t/m 11:00 u - Bel ons
0800-2566637
Maandag t/m vrijdag: 08:00 u – 17:30 u. - Mail ons
[email protected]
Binnen 1 werkdag reactie - Chat met ons
Je kan met ons via de website en de webshop een gesprek starten door de chat-knop rechts onderin aan te klikken.
Genoeg manieren om ons te bereiken. Tot snel!
De regels over het beschermen van persoonsgegevens zijn vastgelegd in de AVG privacywet en de Autoriteit Persoonsgegevens ziet er ook op toe dat deze wet wordt nageleefd. Wij zijn als organisatie dan ook verplicht om zo veilig, vertrouwelijk en zorgvuldig mogelijk om te gaan met persoonsgegevens.
Vragen over registreren
Wat leuk dat je klant bij Bloomer wilt worden! Heb jij een KVK-nummer in de bloemen- en plantenhandel? Zo ja: top! Door te klikken op deze link kan je je als nieuwe klant registreren. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om eerst even kennis te maken en onze webshop door te nemen.
Ben jij bloemist met een fysieke winkel of een creatieve bloemstylist met een KVK-nummer in de bloemen- en plantenhandel? Dan kom je in aanmerking tot een account bij Bloomer.
Vragen over de webshop
Dat kan heel makkelijk! Klik rechtsboven maar eens op de grote knop ‘Webshop’. Tadaaa!
- Kies in welke shop je producten wilt kopen: Bloemen, Planten of Accessoires en klik op een vervolgcategorie.
- Klik rechtsboven op het kalender icoontje om de gewenste leverdag te selecteren.
- Voeg vervolgens producten toe aan je winkelwagen door op het + teken te drukken. LET OP: wanneer je producten hebt toegevoegd aan je winkelwagen, dan wordt de order na 10 minuten automatisch doorgezet. Er is dus GEEN bevestigingsknop. Indien je later iets wilt wijzigen of annuleren, neem dan even contact op met de klantenservice.
- Je winkelwagen is gedurende de dag zichtbaar en aan het einde van de dag ontvang je een bestelbevestiging van je totaalorder.
Kom je er toch niet uit? Wij hebben een praktische video-handleiding gemaakt van de webshop. Uiteraard kan je ook contact met ons opnemen.
We verwijzen je hiervoor graag door naar onze pagina Bestel- en leverdagen. Hier kan je precies zien welke shop er op welke dag en tijd open of dicht is.
Klik in de webshop rechtsboven op het kalender-icoontje. Hier kan je een leverdatum naar keuze selecteren.
Alles wat je toevoegt aan je winkelwagen (door op het + teken te drukken) wordt na 10 minuten automatisch doorgezet tot een order. Er is dus GEEN bevestigingsknop. Let daarom altijd goed op de aantallen die je toevoegt in je winkelmandje. Uiteindelijk wordt de bevestiging van de totaalorder aan het einde van de dag als ‘Bestelbevestiging’ naar het opgegeven e-mailadres verstuurd.
Geen nood! Neem contact met ons op en dan gaan wij ervoor zorgen dat je binnen no time weer kunt inloggen
Neem contact met ons op en laat ons weten welk product je zoekt. Wij gaan voor je aan de slag en zetten alles op alles om te kijken of we het desbetreffende product alsnog voor je kunnen regelen. Dat is onze service!
Geen paniek, dat kan gebeuren! Bel ons eventjes op en dan passen we dat even handmatig aan.
Wij staan altijd voor je klaar om je te helpen en/of te adviseren. Dat vinden we leuk! Neem contact op met de klantenservice en dan geeft Bloomer’s Sari je alle advies die je nodig hebt.
Vragen over jouw bestelling
Zodra jij je als bloemist bij ons hebt geregistreerd en jouw Bloomer account definitief is kan je met jouw inloggegevens inloggen op onze Bloomer webshop. Je komt terecht in een waar bloemenparadijs! Geef per product aan hoeveel stuks je nodig hebt door op het + teken te drukken. Dit komt vervolgens in je winkelwagentje terecht. LET OP: na 10 minuten wordt de order automatisch doorgezet. Er is dus GEEN bevestigingsknop. Je winkelwagen is gedurende de dag zichtbaar en aan het einde van de dag ontvang je een bestelbevestiging van je totaalorder.
Bestellingen worden uitsluitend online gedaan.
Neem contact met ons op en dan zorgen we ervoor dat alles omtrent jouw order goed wordt afgehandeld.
Ojee, wat vervelend! Neem even contact met ons op via één van de contactmogelijkheden en dan regelen we samen een passende oplossing.
Wij leveren in de nacht van:
- Maandag op dinsdag
- Woensdag op donderdag
- Vrijdag op zaterdag
Neem contact met ons op en geef aan hoeveel BloomerBoxen er retour moeten. Een van onze chauffeurs zal de BloomerBoxen z.s.m. bij je ophalen.
We werken met mooie producten die soms ook fragiel zijn. Bij Bloomer zijn onze orderpickers en inpakkers er zodanig op getraind om met zorg en heel veel liefde met de producten om te gaan. Toch blijven bloemen en planten natuurproducten en kan het zijn dat ze beschadigen. Laat het ons vooral weten door er een melding van te maken gelijk na de levering bij onze klantenservice en dan zoeken we samen naar een passende oplossing.
Leverdagen… uhh we kunnen het eerder levernachten noemen 😉 Onze chauffeurs zijn ‘s avonds en ‘s nachts de weg op om jouw bloemen te bezorgen. Dit doen we niet alleen om onze duurzaamheidsvisie na te streven. Op deze manier kan jij ‘s morgens direct aan de slag met uitpakken om vervolgens de mooiste bloemcreaties voor klanten te maken. Wij leveren in de nacht van:
- Maandag op dinsdag
- Woensdag op donderdag
- Vrijdag op zaterdag
Dat heeft helemaal te maken met onze duurzaamheidsvisie. Wij vinden het namelijk niet nodig om elke dag de weg op te gaan. Ook leveren wij ‘s nachts, zodat we de drukte op de weg kunnen omzeilen en jou niet in de weg lopen. Daarnaast kunnen wij onze inkoopmomenten optimaliseren waardoor er minder derving ontstaat. Win, Win, Win!
Er zijn bepaalde feestdagen waarbij er extra veel bloemen worden gekocht door consumenten, bijvoorbeeld op Moederdag en Valentijnsdag. Het zijn piekmomenten waarbij topdrukte wordt verwacht. Bloemisten willen hierbij zeker zijn van een goed gevulde winkel en daarom werken wij vlak voor zo’n drukke feestdag met een bestellijst. Dit wordt voorafgaand naar elke klant gecommuniceerd, zodat jij een pre-order kan doen en verzekerd bent van jouw bloembestelling. En dus ook een goed gevulde winkel 😉
Jazeker! Wij bieden als bedrijf o.a. biologisch geteelde, Planet Proof en SKAL gecertificeerde producten aan. In onze Bloomer webshop kun je rechtsboven zelfs zien hoe hoog het percentage is aan duurzame producten die op dat moment in de shop staan. Ook werken wij samen met de Barometer Duurzame Bloemist. Samen gaan we voor duurzaam!
Wil je meer weten over ons duurzaamheidsavontuur? Neem dan een kijkje op onze duurzaamheidspagina.
Omdat er geen minimaal bestedingsbedrag is kun je bij Bloomer terecht voor de allerkleinste orders. Om dit bij jou af te kunnen leveren vragen we wel een bijdrage voor de levering. Bestel je voor méér dan €395,- dan vervalt de bijdrage aan leveringskosten.
Hieronder vallen alle logistieke taken, zoals orderpicking en inpakken. Hoe hoger het aankoopbedrag, des te lager het commissiepercentage wordt.
Elke gevulde BloomerBox die is afgeleverd kost €1,95. Ter vergelijking: een pakket van 2 kg versturen binnen Nederland kost €6,75 en naar België zelfs €9,30.
Wij hebben hier een hele mooie Bloomer kalender voor gemaakt, zodat dat voor iedereen duidelijk is. We verwijzen je door naar de kalender om de leveringen rondom en op feestdagen te checken:
Helaas pindakaas! Omdat wij met levende producten werken, kun je deze producten niet retourneren. Dit geldt voor alle producten die in onze webshop gekocht worden. Indien een product defect is of incompleet gelden hier andere regels voor. Neem dan contact met ons op dan zoeken we samen naar een passende oplossing.
Vragen over leveren
Om de kwaliteit van bloemen optimaal te houden en schimmelvorming tegen te gaan leveren wij onze bloemen droog. Wil je hier meer over weten? Lees hier meer over droogtransport.
Al onze producten worden geleverd in de BloomerBox. De BloomerBox is een herbruikbare en stapelbare bloemenkrat, welke 100% recyclebaar is. Lees op deze pagina alles over de BloomerBox.
Vragen over jouw betaling
Bloomer maken we het je graag zo makkelijk mogelijk, ook financieel gezien. Wij vragen je om binnen het opgestelde termijn te betalen en jij mag zelf kiezen hoe je dit regelt. Bij Bloomer geven we je de volgende betaalopties:
- iDEAL
- Automatische incasso
- Bankoverschrijving
- Bancontact (België)
- Sofort (Duitsland)
Aan jou de keuze!
LET OP: op de dag dat je de factuur van ons ontvangt, dien je de betaling binnen 5 dagen te hebben voldaan. Ook wij moeten namelijk zorgen dat onze hardwerkende medewerkers krijgen wat ze verdienen!
We hopen dat dat uiteraard niet gebeurt, maar door omstandigheden kan dit een keertje voorkomen. Indien je de betaling binnen 5 dagen niet hebt voldaan volgt er een automatische reminder per mail dat er een betaling open staat. Wanneer het hierna nog niet is betaald zullen we contact met je opnemen.
Onze inpakkers zijn erop getraind om de BloomerBoxen zo zorgvuldig mogelijk te vullen met de allermooiste bloemen. We willen namelijk niet dat er bloemen beschadigen. Per gevulde BloomerBox wordt er €1,95 aan transportkosten berekend. Op de bestelbevestiging kun je precies aflezen hoeveel BloomerBoxen er zijn gebruikt en deze worden zodanig doorberekend.
Wanneer je inlogt in de webshop, zie je rechtsboven je profielgegevens (icoon poppetje). Wanneer je je muis hierop houdt, verschijnt er een dropdown menu. Hiertussen staat ‘facturen’. Op deze pagina vind je al je facturen terug en kan je gemakkelijk zoeken naar facturen van voorgaande jaren.
Overig
Yes, we are! Wij zijn als bedrijf MPS en Global GAP gecertificeerd en in onze webshop bieden wij o.a. biologisch geteelde, Planet Proof en SKAL gecertificeerde producten aan. Daarmee zijn we er nog niet. Wij blijven doorgaan met duurzame stappen zetten en streven hiermee onze duurzaamheidsvisie na. Wil je hier meer over weten? Neem dan een kijkje op onze pagina over duurzaamheid